túl a normák zaján
Be SpectACTive! archív

DENF Collective (HR) – High Spirits
2018. 04. 05-10.

“high spirits” kortárs tánc technikára épülő műhelyfoglalkozás

INGYENES tánc workshop
MIKOR? 6 nap, 4 óra/nap április 5-10 között
KINEK? profi és haladó kortárs, jazz, balett, hip-hop, néptáncosoknak
KORHATÁR: min. 14 év
KIVEL? koreográfus: Martina Granić & táncosok: Filipa Bavčević, Irena Tomašić, Josip Štulić and Mia Zalukar
JELENTKEZZinternational@bmac.hu

A HIGH SPIRITS MÓDSZERről:
# modern rituális módszer amatőr és profi táncosoknak
# ugrálás alapú kortárs tánc mozgás
# improvizáció, mozgás és kellékek használata
# felfedezzük az ülés, járás, futás és ugrás váltakoztatásakor adódó dinamikát
# az ugrások részben improvizáltak és részben koreografáltak
# a Devish-t juttatja eszünkbe, amelyben a nagy fizikai erőbefektetés extázist és transz állapotot szül
# csillapítja a feszültséget, és segít közelebb kerülni egymáshoz

A workshop résztvevőinek hozzájárulását kérjük, hogy a teljes munkafolyamatról videófelvételt készítsünk.
A színpadra állítás (részben improvizációs, részben koreografált) folyamatát többrészes tánc valóság show formájában dokumentáljuk.
A munkafolyamat anyagát a társulat felhasználja a HIGH SPIRITS című angliai premierjükhöz.

A projekt célja, hogy virtuális és színházi körülmények között is bemutassa a workshop eredményét. Ezáltal kapcsolatot teremtsen a hivatalos művészeti megközelítés és a populáris, virtuális média használata között, és nyisson a szélesebb közönség felé.

Műhelyvezető/koreográfia: Martina Granić
Mozgás: Mia Zalukar, Filipa Bavčević, Irena Tomašić, Josipa Štulić
Video és fotó: Hrvoje Zalukar, Dario Matić
Zene: Aldo Orlić Zolium

A DENF COLLECTIVE-ről:
A lányokból álló kollektívát horvát táncosok, pedagógusok, koreográfusok, fotográfusok, kurátorok és tervezők alkotják. Munkájukban a táncelőadás, a vizuális design és különféle médiumok keresztezik egymást. Az internet összekötő erejét hangsúlyozzák az internet általánosan elfogadott “elidegenítő” hatása helyett.

Renato Rocha (UK) – ‘I HAVE A DREAM”
2018. 04. 16-20. 

multidiszciplináris műhelyfoglalkozás

VAN EGY ÁLMOM.
VAN EGY ÁLMOM… művész leszek.
VAN EGY ÁLMOM… megfékezem a rasszizmust.
VAN EGY ÁLMOM… jó szülő leszek.
VAN EGY ÁLMOM… gyerekeket fogok tanítani.
VAN EGY ÁLMOM… könyvet fogok írni.
VAN EGY ÁLMOM… segíteni fogok az embereknek.
VAN EGY ÁLMOM… milliomos leszek.
VAN EGY ÁLMOM… utazni fogok.
VAN EGY ÁLMOM….
Mi az álmod?

A brazil származású Renato Rocha 2010 óta dolgozik nemzetközi területen, és áprilisban Budapestre érkezik, hogy a legkülönfélébb művészekkel és kulturális területen mozgó emberekkel közösen járja körül a “Van egy álmom” kérdését.

Hogyan kapcsolódik az álmod az életedhez, magadhoz, a családodhoz, a városhoz vagy az országhoz, amelyben élsz?

JELENTKEZZ A WORKSHOPRA, ha
# van egy álmod
# ha megosztanád Renato Rochával
# ha megosztanád másokkal is egy egyhetes workshop keretében
# ha nyitott vagy arra, hogy művészeti formába öntsd

A WORKSHOPRÓL:
# a multidiszciplináris munkafolyamat 5, napi 4 órás egymásra épülő találkozás április 16-20 között, délutánonként 14:00 órától
# számítunk jelenlétedre, legalább 4 alkalommal
# a munkafolyamat zártkörű munkabemutatóval és beszélgetéssel zárul, ahova szeretettel várjuk barátaidat, ismerőseidet, családodat, hogy megoszd velük is élményeidet…
# hozz magaddal bármit, ami az álmodhoz kapcsolódik: rövid szövegrészleteket, tárgyakat, fotókat, videókat, hanganyagot, mozdulatokat, gesztusokat…

KIT keresünk?
# táncosok, divattervezők, urbanisták, színészek, média designerek, vizuális művészek, írók, szociális munkások, grafikusok, fotósok, bárki
# korhatár: 18-35 év

A részvétel INGYENES
Regisztrálj az international@bmac.hu címen! Résztvevők maximális száma: 15 fő
Jelentkezési határidő: március 31.

“A LIFT-tel folytatott összes munkám középpontjában multidiszciplináris és multikulturális munkafolyamat áll, amelyben a résztvevő művészek, alkotók szabadon elmondhatták és megmutathatták vágyaikat különböző művészeti formákon keresztül” Renato Rocha

A brazil származású Renato Rocha 2010 óta dolgozik nemzetközi területen. Londonban a Royal Shakespeare Company-val, The Roundhouse-szal, a LIFT nemzetközi színházi fesztivállal és a Circolombiával dolgozott együtt. Emellett a Marseille-I Nemzetközi Művészeti Biennaléra, a Skócia Nemzeti Színházába, a Leicester Nemzetközi Tánc Fesztiválra és az Unicefre is készített előadásokat. Rendezőként Indiában, Berlinben, Tanzániában, Kenyában, Egyiptomban, Párizsban, New Yorkban, Edinburghban, Stockholmban és Kolumbiában is megfordult.

DISPLACE YOURSELF (UK) – Food for thought (Étel: amin érdemes elgondolkodnunk)
2017.05.21-06.01.

rezidencia / kutatás / kapcsolatteremtés / munkabemutató

Ténylegesen mit jelent az, hogy a fast food kultúrájában élünk? Ki húz hasznot a tömegtermelésből? Ki állja az árát? A Displace Yourself (UK) “Étel: amin érdemes elgondolkodnunk”, azaz a “Food for thought” című Be SpectACTive! előadásban ezekre a kérdésekre  keresi a választ. A Displace Yourself sajátos megvalósításban, a vetítés, élő előadás, minimális prop és precíz mozgáselemek mellett figyelmet fordít a színészek, a tenyésztők, a gazdák és a szakértők együttműködésére annak érdekében, hogy napjaink legfontosabb szociopolitikai kérdéseit feltérképezhessék.

Eddigi rezidenciák helyszínei: Ljubljana, Sansepolcro, York

Michael de Cock (BE): Kamyon
2016.11.08-11.

utazó előadás egy kamionban

Utazó előadás egy kamionban, benne a főszereplő kislány menekülésének történetével. Miért kellett hátrahagynia a játékait? Miért hozhatott csak egyet magával? Egy kislány és családja veszélyes útjának története Európa, az “ígéret” földje felé, akik az útra csak “két súlyos bőröndöt és többszáz álmot” visznek magukkal. A darab a menekültek által végigjárt útvonalat követi, az előadás színtere a kamion.

Előadja: Makra Viktória
Zene: Rudi Genbrugge
Technika: Nele Druyts, Laurence de Lafontaine-Mockle
Rendező: Michael De Cock

CK Teatro & Oniride (I): Walking on the Moon
2016.11.09-20.

színházi előadás VR eszközökkel az első holdraszállásról

A Be SpectACTive! projekt részeként az olasz CK Teatro & Oniride virtuális holdutazásra hívja a közönséget.
Az Apollo 11 holdraszállásának világszerte számtalan szemtanúja volt 1969 júliusában. A történet középpontjában egy hős áll, aki közel járt álma megvalósításához, de megbizatása miatt elbukott: ő Michael Collins, a főpilóta.
Az álom valóra válásában ezúttal minden jelenlévő részesül: a társulat ugyanis egy telefonos applikációt fejlesztett ki erre az eseményre, így mindenki maga tapasztalhatja meg a holdraszállást.
Az olasz Oniride 2014-ben alakult, vallomásuk szerint a társaság úttörő munkát végez és tökéletesíti a lebilincselő 360 fokos háromdimenziós filmforgatás és -terjesztés legkorszerűbb technológiáját.

Díszlet: Alessandra Muschella
Virtuális díszlet: Andrea Giansanti
Írta: Leonardo Ferrari Carissimi és Fabio Morgan
Rendezte: Leonardo Ferrari Carissimi

Bára Latolova & Zden Svíteková (SK/CZ): Different?
2016.02.7-22.

Téma: másság/különbözőség

Mit jelent másnak lenni? Mások vagyunk-e? Különbözünk-e egymástól? Különbözőnek/másnak kell-e lennünk? Másnak gondoljuk-e egymást?

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keressük a választ Báraval (Bárbora Látalová) és Zdenkaval (Zdenku Brungot Svítekovou) a BeSpectACTive! európai program keretében a Bakelitben.

Kiket keresünk? Kiknek a jelentkezését várjuk?

  • 18-99 évesek
  • akiknek nem feltétlenül van táncos előképzettsége
  • beszélnek angolul
  • és ráérnek a következő napokon:
  • február 9-12 között egy beszélgetésre a művészekkel / lehetőség szerint a jelentkező otthonában vagy egy kedvenc helyén
  • február 13-án délután egy találkozása az összes résztvevővel Bakelites teadélután keretében
  • február 17-19 között napközben (több napon): workshop az összes résztvevővel a Bakelitben
  • február 20 délután/kora este: munkabemutató a Bakelitben

A rövid szöveges/képes jelentkezést január 31-ig várjuk a szinhaz@bmac.hu címre / a levél tárgyában szerepeljen: jelentkezes_BeSpectACTive

Bruno Isakovic (HR): Denuded
2015.05.11-22.

A DENUDED a tiszta fizikai mozdulatokon és a közönséggel való interakción alapszik. A művész testi kifejezésekkel és erős színpadi jelenléttel idézi fel a kapcsolatot a világi és a spirituális szférák között. A fizikai átlényegülést kutatja, valamint a néző és az előadó kapcsolatának lehetőségeit vizsgálja felül.

Koreográfia: Bruno Isaković; Előadja: Dina Ekštaj, Željko Drmić, Ilija Surla, Mia Zalukar, Ana Mrak, Branko Banković, Hanna Hellstrom, Kaia Gilje, Bosiljka Vujović Mažuran, Ana Vnučec és Lana Hosni; dramaturg: Mila Pavičević; világítás: Aleksandar Čavlek

Rezidencia helyszínei: Budapest, Zágráb, Sansepolcro