túl a normák zaján
Atlasz Gábor: Velázquez asztala
  • 2016.11.22. 20:00

Tánc – mozgásszínházi előadás és festészeti kiállítás
Táncosok – színészek : Horváth Ange László és Atlasz Gábor
Rendező: Atlasz Gábor

A bemutatásra kerülő ” Velázquez asztala ” c. tánc-mozgásszínházi előadás elválaszthatatlanul forr egybe a kiállított képekkel egyfajta új, összművészeti egységet alkotva.
A színpadon elhelyezett festmények erőterébe állított tánc, a két szereplő koreografált színészi játéka, a zene, a hangok, mind filozófikus, szakrális, morális tartalmi üzenetet hordoznak, konkrét és érthető jelentésekből indulva, de a játék során keletkező szimbólumok szabad asszociációs utat engednek a nézők számára.
Atlasz Gábor festőművész, mozgásszínházi rendező egyik festményét egy Velázquez kép inspirálta (Étkező parasztok, 1618 / Budapest, Szépművészeti Múzeum ), egy új képsorozat született belőle, a mába áttranszponálva, a csaknem négyszáz évvel ezelőtt készült kép alakjait, tartalmi és szituációs közegét.
Az így elkészült festménysorozat is továbbgondolásra került, Horváth László táncossal egy tánc – mozgásszínházi előadás formájában, az Atlasz festményein látható figurák „ kiléptek „ a valóságos térbe és új jelentés tartalommal, csak a színház nyelvén elmondható történet mesélnek el.

Gábor Atlasz
1984 óta fut párhuzamosan, Atlasz Gábor egyedi jelenségként regisztrálható festészeti és mozgásszínház – rendezői munkássága, számos képzőművészeti, nagy festőelődök élete és művei ihlette színházi előadás írója és rendezője. Több nagyszínházi produkcióban dolgozott mozgástervezőként. A mozgásszínházi és egyben festő észjárással megrendezett összművészeti, színházi, tánc performanszai ötvözik a zene, a színház és a festészet nyújtotta műfaji, formai lehetőségeket.

“Atlasz Gábor új festői korszakában nyitott, titkokkal és kételyekkel telített, feloldatlan feszültségekben izzó, de talán pontosan ezért termékenyítő hatású, a valóságos és a transzcendens világok közötti átjárásokat nyitó, a jelenkorra reflektáló művekkel gyarapította a jelenkori magyar piktúrát.”
(Wehner Tibor művészettörténész)

Horváth Ange László
Színészeti és táncművészeti tanulmányok a 90-es évek végétől, és számos tréning állnak mögöttem. Független Színpad, Szív Kamara stúdió színházak, L1, GOLI, TRAFÓ, MMS profi tréningjei. Többek között Ryui Oka Lee Butoh táncos, Meredith Monk táncmesterek kurzusai is. Mindig is a mozgás, mozdulat és érzelmek együttes kifejezési formája érdekelt.